مرجع راهنمای دکوراسیون داخلی سبز
برآورد هزینه دکوراسیون مغازه
یک شنبه 30 شهريور 1393 ساعت 10:34 | بازدید : 8457 | نویسنده : مدیر | ( نظرات )

دکوراسیون مغازه یکی از نیازهای مهم مغازه داران جهت افزایش مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر می باشد. برای اینکه بتوانیم یک دکور مغازه خوب داشته باشیم ابتدا باید از هزینه های آن اطلاع کافی داشته باشیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از طراحان و دکوراتیو های مختلف قیمت های متفاوتی را شنیده باشید و کمی سر در گم شوید. در این مقاله سعی می شود اطلاعات کافی در اختیار شما قرار داده شود .

 

برای برآورد هزینه دکوراسیون مغازه ابتدا می بایست وضعیت موجود مغازه خود را در نظر بگیرید. این بدین معناست که مغازه شما آیا نیاز به سقف، کف، دیوار پوش، نور پردازی حرفه ای و ... دارد یا خیر. سپس می توانید با در نظر گرفتن نیازهای خود مراحل را یک به یک محاسبه نمائید.

1) اولین مرحله برآور هزینه طراحی است. شما بایست یک طرح مناسب برای دکوراسیون مغازه خود داشته باشید. شما پس از انجام مرحله طراحی می توانید همه چیز را دقیق تر برآورد کنید. طراحی نیز شامل هزینه می شود. یعنی برای داشتن طرح خوب نیاز به طراحی دارید که اکثر طراحان هزینه طراحی را از مشتریان خود دریافت می کنند. به عنوان مثال هزینه طراحی دکودات برای 10 الی 20 متر مغازه 600 هزار تومان است.

 

2) هزینه کف مغازه : هزینه کف شامل هزینه متریال کف بر اساس متراژ، هزینه حمل و نقل، هزینه نصب و هزینه مصالح می شود. به عنوان مثال برای 10 متر مغازه شما می توانید 11 متر سرامیک از متری 15 هزار تومان الی 110 هزار تومان (ایرانی و چینی) و از متری 120 هزار تومان الی 250 هزار تومان برای سرامیک اسپانیایی برآورد هزینه داشته باشید. هزینه حمل و نقل و کارگری نیز به آن اضافه خواهد شد. سپس هزینه نصب نیز باید در نظر گرفته شود. اگر هزینه نصب سرامیک متری 15-20 هزار تومان باشد اما برای مغازه 10 متری نصاب هزینه ای بالای 200 هزار تومان از شما دریافت خواهد کرد. هزینه مصالح نیز باید محاسبه شود. در نتیجه هزینه کف به صورت میانگین (سرامیک متری 100 هزار تومانی) برای 10 متر مغازه معادل 1 میلیون و 800 هزار تومان می شود. (11 متر سرامیک + 400 هزار تومان نصب + هزینه حمل + هزینه مصالح خوب)

 

3) هزینه سقف: برای داشتن یک سقف بسیار زیبا می توانیم از کناف دکوراتیو استفاده کنیم. هزینه کناف به صورت متری قابل محاسبه است اما در دکوراسیون فروشگاه قیمت آن به صورت پروژه ای برآورد می شود. برای کناف متری از قیمت 40 هزار تومان برای سقف ساده و 45-50 هزار تومان برای کناف دکوراتیو قابل محاسبه است. در مغازه های کوچک دیگر این روش قابل اجرا نیست و عموما قیمت ها به صورت چکی اعلام می شوند. مثلا برای 10 متر مغازه قیمت سقف آن می شود 10 متر کناف ساده + مثلا 5 متر سقف دکوری (جمعا 15 متر) که قیمت چکی آن معادل 2 میلیون تومان است.

 

4) هزینه نور پردازی: نور پردازی در صنف های مختلف متفاوت است. دکوراسیون مغازه پوشاک با مغازه طلا فروشی کاملا متفاوت است، بنابراین نورپردازی ها نیز متفاوت است. قیمت تجهیزات نورپردازی نیز در بازار ایران بسیار متفاوت هستند. اما به صورت کلی برای 10 متر مغاهز اگر نور عالی بخواهیم (جنس با کیفیت وارداتی) حدودا 2-3 میلیون هزینه نورپردازی می شود.

 

5) هزینه کارهای چوبی (ام دی اف): مهمترین و پر هزینه ترین قسمت دکوراسیون مغازه کارهای چوبی آن است. کارهای چوبی به صورت متری قابل برآورد هستند. ابتدا باید بدانیم از چه نوع ام دی افی قرار است استفاده کنیم. لترون ، ام دی اف ایرانی، ام دی اف خارجی، های گلاس و ... پس از مشخص شدن آن می توانیم برآورد کنیم که مغاهز ما چه میزان ورق ام دی اف نیاز داردو سپس ورق ها را در قیمت روز ضرب می کنیم. اما هزیینه های جانبی آن را باید در نظر بگیریم. هزینه ورق + هزینه بارگیری و انبارداری + هزینه برش در کارگاه + هزینه نوار پی وی سی + هزینه مونتاژ + هزینه حمل و نقل تا فروشگاه + هزینه نصب + هزینه یراق آلات

همانگونه که مشخص است کار های ام دی اف پر هزینه هستند، اگر از ام دی اف های گلاس استفاده کنید این هزینه بسیار بیشتر نیز می شود.

 

6) هزینه های جانبی: هزینه های برق کار، خرید سیم، چسب، خرید مینیاتوری، خرید کلی و پریز، خرید شیشه و آینه، تلویزیون، دوربین مدار بسته و ... . این هزینه نیز به صورت موردی و جزئی بهنظر می آیند اما در آخر پروژه متوجه خواهید شد مبلغ قابل توجهی بابت این ها پرداخت کرده اید. هزینه های کارگری نیز در پایان پروژه قابل توجه هستند.

 

7) هزینه درب، شیشه، بالابر، استیل، سنگ آنتیک، کولر گازی و ... . این ها نیز هزینه های بالایی برای شما خواهند داشت. قبل از تغییر آنها حتما برآورد صحیحی از آنها داشته باشید.

 

 


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


10 ترفند خلاقانه برای طراحی داخلی خانه های کوچک
سه شنبه 4 شهريور 1393 ساعت 9:7 | بازدید : 710 | نویسنده : مدیر | ( نظرات )

اگر شما به دنبال طراحی داخلی منزل (برای خانه های کوچک) می گردید لازم است با ترفندهای کم هزینه ای که طراحان داخلی به کار می برند آشنا باشید. برخی از این ترفندها به سادگی می توانند یک فضا را تغییر دهند. استفاده از آینه ، یک تابل، یک لامپ و حتی یک گیاه می تواند تاثیر به سزایی در فضای داخلی شما داشته باشد. شاید شما نیاز داشته باشید که کمی خانه را گرمترظف بزرگتر و راحت تر کنید، خواندن مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد.

 

  • اتاقهای کوچکتر را رنگ روشن و لطیف تر بزنید تا بزرگتر به نظر برسند
    همواره رنگ های روشن فضاهای کوچکتر را بزرگ نشان می دهند، در برخی موارد لازم است کمی این رنگ های روشن لطافت نیز به همراه داشته باشند. اگر اتاق شما دارای زوایای شکسته است ، آن را طوری رنگ آمیزی کنید که این زوایا با لطافت بیشتری به چشم بیاییند. به عنوان مثال از سایه های روشن و رنگ های هم خانواده در این زوایا استفاده کنید. استفاده از اشیا با رنگ های روشن نیز در زیابیی فضای اتاق تاثیر به سه سزایی دارند. به عنوان مثال از تخت خواب و پتوهای تیره رنگ کمتر استفاده کنید.
  • از آینه های دکوراتیو برای انعکاس نور در فضا استفاده کنید
  • استفاده از وسایل شفاف و منعکس کننده نور در اتاق های کوچک ترفند بسیار مناسبی برای بزرگتر جلوه دادن فضاهای کوچک است. اکثر طراحان داخلی از این وسایل دکوراتیو علاوه بر زیبایی  کمی نیز فضای داخلی اتاق ها را نیز روشن تر جلوه می دهند.
  • از المانهای قدیمی و جدید در کنار یکدیگر استفاده کنید
  • وسایل جدید را در کنار وسایل قدیمی بکار ببرید، از این طریق هم هزینه کمتری کرده اید و هم وسایل را زیباتر جلوه داده اید. در برخی موارد اشیا در کنار وسایل قدیم زیباتر به نظر می رسند و این نیز ترفندی برای زیباتر جلوه دادن فضا مورد استفاده قرار می گیرد.
  • روکش های برخی چیزها همانند کوسن ها را عوض کنید
  • اگر می خواهید کمی تغییرات که به چشم بیاید انجام دهید، مدل پارچه و رنگ برخی از اجسام را تغییر دهید. با کوسن ها شروع کنید. رو میزی ها را تغییر دهید. جسارت داشته باشید و از رنگهای پر انرژی استفده کنید. اگر از نظر مالی مشکلی ندارید تغییر پرده ها نیز تاثیر به سزایی در دکوراسیون خانه خواهد داشت.
  • از سبدهای حصیری و ساده در فضای داخلی استفاده کنید
  • سبد ها و گلدان های حصیری یکی دیگر از ترفند های خلاقانه طراحان داخلی برای گرم کردن، زیبا کردن و در اکثر موارد جا دار کردن فضاها مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید داخل سبد ها اسباب بازی، کتاب، و لواز ریز دیگری را جای دهید و حتی در آشپزخانه میوه جات را داخل آن نگهداری کنید.
  • از وسایلی که در حال حاضر دارید برای دکوراسیون استفاده کنید
  • به یقین می توان گفت در همه خانه های ایرانی وسایل قدیمی و زیبایی در داخل کمد ها نگهداری می شود. این وسایل المان های بسیار مناسبی برای دکوراسیون داخلی به شمار می روند. در اکثر کشور های صنعتی وسایل قدیمی و کهنه یکی از ترفندهای طراحان داخلی برای زیباتر کردن خانه های کوچک و بزرگ استفاده می شود.
  • از گلدان های آویزان در داخل آشپزخانه استفاده کنید
  • آشپزخانه محل بسیار مناسبی برای رشد گیاهان می باشد. شما برای استفاده بهینه از فضا می توانید از گلدان های آویز استفاده کنید و با کمترین هزینه فضای خود را تغییر دهید.
  • خانه خود را با گلدان و گیاه تزئین کنید
  • گیاهان سبز همواره یکی از ابزارهای طراحان داخلی می باشند. نوع گیاهان با توجه به دما و میزان نور منل شما انتخاب می شوند. رنگ سبز تاثیر به سزایی در زیبایی خانه شما خواهد داشت. شما می توانید با توجه به سلیقه افراد خانواده نوع و سبک گل و گیاهان تزئینی را مشخص کنید.
  • کمد دیواری ها و قفسه کتابخانه را رنگ آمیزی کنید
  • کمد ها و قفسه های چوبی در اکثر خانه های قدیمی وجود دارند. اگر می خواهید تفاوت را در محیط خانه احساس کنید، این اجزای چوبی را رنگ کنید. نوع رنگ آن می تواند با جسارت بیشتری انتخاب شود و فضای خانه را گرم تر کند.
  • بر روی قسمتی از سرامیک و یا پارکت قالیچه بیاندازید
  • اگر کف خانه و یا منزل شما سرامیک و یا پارکت است با استفاده از یک قالیچه کوچک گرمای خانه را تنظیم کنید. در انتخاب رنگ قالیچه هم جسارت داشته باشید. از رنگهای گرم برای شاد کردن فضا استفاده کنید.

منبع: decodat.com


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 40
:: بازدید ماه : 44
:: بازدید سال : 188
:: بازدید کلی : 16386